Het is stil aan de overkant ;-) - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Het is stil aan de overkant ;-) - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Het is stil aan de overkant ;-)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 Juni 2013 | Portugal, Figueira da Foz

Lieve allemaal,
Hierbij even een korte update. Sneller dan verwacht heb ik de glooiende heuvels van Devon ingeruild voor de zee. Via een website ben ik in contact gekomen met Marcel, hij is de trotse bezitter van een Beneteau First 35 die de Leviathan heet. Met andere woorden, ik ben aan het zeilen!!!! 2 Juni zijn we vertrokken uit Plymouth om de Golf van Biscaye over te steken. Dit was een tocht van 4 dagen waarbij we een wacht systeem hanteerde. Dit houdt in dat we 2 teams hadden. Ik en Marcel en Gerard met Alain (beide afkomstig uit ons zuiderlijk buurland), ombeurten 4 uur op en 4 uur af. Slapen was nog al een uitdaging met de toren hoge golven, maar de voldoening was groot; We hebben het koud gehad maar de zon heb ik nog nooit eerder zo gewaardeerd, de grote beer heeft nog nooit zo helder geschenen en het licht gevende plankton was zo mooi en de dolfijnen waren het puntje op die i. De eerste stop was Baiona, toen Pavoa de Varzim, toen Porto nu zijn we in Figuera Da Foz, vandaag konde we niet vertekken wegens te zware wind, de start staat gepland morgen ochtend om 8 uur, 55 Nautical Miles naar Peniche, hier blijven we 1 nacht daarna nog 2 of 3 havens voordat we naar Lagos gaan. Google voor meer info world cruising club ARC Portugal 2013, hier vind je ook verschillinde weblogs van andere boten. Onze boot heet Leviathan ll.

Excuus voor de stilte vanqf mijn kant. Maar het is erg moeilijk om internet verbinding te vinden in de toch wat rual harbors in portugal.
In ieder geval gaat alles erg goed, ik leer veel heb, nog veel meer te leren, heb wat angsten te over komen op het voordek, maar mag ook genieten van zon en zee op het achterdek. Ik ben een rijk mens en kan zeggen dat sommige dromen werkelijk zijn.

Liefs Caroline

• 18 Juni 2013 - 20:34

Marieke:

Wauw, klinkt geweldig Caro! Wat een heerlijk avontuur! We kijken alweer uit naar je volgende blog, zodat we een beetje met je mee kunnen dromen!

x Miek

• 18 Juni 2013 - 20:48

Erika:

Zo gaaf dat je dat allemaal doet!

• 18 Juni 2013 - 23:58

Tam & Bou:

Lieve Caro,
    Wat een geweldig avontuur, we beleven het stiekem met je mee door je blog verhalen.
    Wie had dat kunnen denken: baan opzeggen voor een nieuwe job in Torquay en nu zeil je de wereld over. Heerlijk dat je dromen werkelijkheid worden. Geniet ervan, be safe en we kijken alweer uit naar je volgende blog. Liefs xxx

• 19 Juni 2013 - 10:39

Hanna :

Klinkt goed, Saar is deze week leren zeilen in Friesland, is ff wat anders haha...
    Geniet ervan!! Liefs

• 19 Juni 2013 - 19:06

Marja:

O O Carolientje wat ben jij een bofkont :) Geniet er lekker van meid.

• 20 Juni 2013 - 16:59

J. Versloot:

Lieve Carolien,

Vi aoom Gijs. je reisverslag gelezen. Alweer een groot avontuur, geniet er maar van

• 20 Juni 2013 - 17:06

J. Versloot:

Lieve Carolien,
    Via oom Gijs je reisverslsg gelezen. Weer een schitterend avontuur. Geniet er maar van.
    Groetten Oom Hans en Ineke

• 22 Juni 2013 - 22:03

Gijs Versloot:

Hi Caroline, alweer ongekende mogelijkheden van je ontdekt. We volgen met belangstelling waar je zit en wat je doet. Op naar je volgende bericht. Have fun!! Ada en Gijs