Bali on my mind... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Bali on my mind... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Bali on my mind...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 Mei 2011 | Australië, Darwin

Dag, Hallo allemaal!

Salam! Apa Kabar!

En toen was er nog maar 1.
De meeste avonturen zijn al heel mooi verwoord door Maarten, dus daar ga ik jullie niet meer mee vervelen.

Ik ben nog altijd in Darwin. En slaap in een hostel, normaal niet echt m'n favoriet, maar ik moet zeggen dat t echt niet verschrikkelijk is. Ik slaap op een 6-dorm, met alleen maar meisjes en een Spaanse vrouw, die overigens wel elke avond als laatste thuis komt, gebracht to aan de deur door haar Australische date, John!

Al maanden heb ik niet meer echt in een bed geslapen, hier en daar gedwongen een keer om de regen te vermijden, maar over het algemeen altijd in de tent of onze achterbak. Voor de rede slaap ik dat ook als een blok. Alsof engeltjes me vast houden en wiegen. Gister avond ben ik dat ook zonder schaamte met een glimlach lekker om 8 uur naar bed gegaan, wat wel betekend dat ik om 7 uur fit als een fink naast me bed stond en dan alles heel voorzichtig doen om de katers rustig uit te laten slapen.

Ik heb met zelf wijs gemaakt dat ik het erg druk heb deze dagen. Zo ben ik een voortuin kwijt aan internet kosten, om de beste en betaalbaarste ticket op te speuren, valuta's wisselen(nu in t bezit van Euro's Ruphia's, AUS USD en Singapoerese biljetten, hahaha), anti diaree pillen kopen, basis Balinese woordjes leren, routes uit stippelen, de slechte geschiedenis van Nederland ten opzichtigen van bali leren, eeuwen geleden, over hinduisme lezen en ga zo maar door. Gelukkig vind ook nog tijd om lekker te zwemmen, te ouwehoeren met franzen en duitsers ( beter een goede buur dan een verre vriend was het toch), 's avonds vind ik vaak ook nog wel een gaatje om de zonsondergang te kijken. De zonssondergand van gister avond was er 1 om te delen... Mindle Beach sunset market was namelijk gaande en dat vind allemaal langs het strand plaats, heel veel standjes en nog meer internationale eettentjes super sfeer. Na rond gestruind te hebben ben ik op t stran gaan zitten en tot met verbazing werd ik vergezeld door 100-en mensen. Als of we een WK zaten te kijken, echt heel bijzonder.

Vanmorgen heb ik van me lange zwarte werk broek een korte gemaakt, en daar ben ik goed in geslaagd. al zeg ik het zelf.
sommigen van jullie zullen je wel afvragen waarom ik me werk broek afknip en tickets aan t zoeken ben. Dit is het geval. Het seizoen in darwin komt dit jaar erg traag opgang, heb ik vernomen na wat rond gevraagd te hebben en flink wat cv's in geleverd te hebben. Nu zijn wij backpackers dus met z'n alle tegelijk op het klein aantal banen aan het jagen.
Volgende maand zal het beter zijn. maar ik heb besloten daar niet op te gaan wachten, want langzaam maar zeker raakt geld toch ook op en een maand doeloos zijn, tja... nee. Darwin is een enorm rlaxte stad, lekker warm alledagen, iedereen heel laid back en het ligt aan de kust, uiteraard, Veel plus punten dus. Maar toch vlieg in 01/06/2011 naar Bali. Daar blijf ik ongeveer een maand. Ik ben dus ook druk bezig met met het plannen van deze korte reis in m'n reis. Een mooie afsluiter!

Hoe het daar zit met internetten weet ik nog niet precies, maar als ik de mogelijkheid heb laat ik zeker even weten hoe ik me vermaak! Ik hoop flink wat cultuur te gaan snuiven, nieuwe landschappen aan me lijst toe te voegen, misschien een duik maken, uiteraard zwemmmen en surfen voor een prikkie. De bedoeling is om zoveel mogelijk homestays te gaan doen, lijkt me een stuk gezelliger aangezien ik nu in me eentje ben.
Maarten is als het goed weer veilig thuis aangekomen( HOI MAART) Van Samantha heb ik ook vernomen dat die onder weg is naar Darwin, maar daar weet ik de details niet van.
Geeft niet ik heb er onwijs veel zin in. Toch weer even een uitdaging, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het heerlijk zal zijn. Nou lieve Lezers, zo komt er voor jullie ook langzaam een einde aan onze reis. Maar we zijn er nog niet, nog een paar blogjes en dat gaan we mekaar weer de handschudden! Ik kijk er naar uit!

Nou een laatse groet uit Australie dan maar, alvast heel erg bedankt voor al jullie support, reacties en interesse! Super fijn om jullie mee te mogen nemen op reis! Ik zeg tot Bali!

  • 30 Mei 2011 - 08:30

    Erika:

    Bali wat een geweldig idee!!!! Knap hoor dat je in je eentje verder gaat!
    Lekker van genieten.

    Dikke knuffel
    Erika

  • 30 Mei 2011 - 09:27

    Eveline En Ad Pedrol:

    Hoi Caroline,
    Naar Bali, hebben wij altijd al heen gewild. helemaal te gek. Denk wel om de malaria he?
    In gedachten reizen we de 1e juni met je mee. Fantastisch.
    Morgen 31 mei gaan wij naar mams en het graf van paps. We zullen ook uit jouw naam een bloemetje neerzetten.

    Geniet op Bali.

    Liefs Eveline en Ad uit Bergen

  • 30 Mei 2011 - 10:44

    Ada:

    Ho Caroline, ik hoop dat het nu goed gaat met mijn berichtje versturenvorige keer heb ik er twee verzonden en die stonden er niet op ik zal wel iets doms gedaan hebben dus nu in de op goed geluk nog maar een keer. Maarten is weer gezond thuis gekomen en kan weer heerlijk in zijn eigen bed slapen. Ook jij bent je schade van te kort slapen aan het inhalen in een echt bed enneens niet in een tentje of kofferbak. 1 juni ga je een nieuwe start maken in Bali nieuwe kontakten en nieuwe indrukken opdoen.Kijk uit naar nieuwe verslagen van je. Hier gaat alles zijn gangetje na een paar dagen flinke wind en bewolking schijnt vandaag de zon hier en de temperaturen lopen aardig op. Gisteren gezellig met Bas en Brenda op stap geweest. We zijn in Graftdijk met de boot naar Ford Spijkerboor gevaren en daar het Ford bezichtigd terug weer met de boot en toen het museum bezocht en even een hapje gegeten want daar waren we wel aan toe. Thijs heeft het erg druk met zijn nieuwe boek schrijven en wil dit afmaken zodat het naar de drukker kan.
    Ik wens je een goede reis naar Bali en ik hoor van je. Dikke knuffel van Ada

  • 30 Mei 2011 - 16:15

    Fred Van Veen:

    Hallo Caroline,

    Heel erg bedankt voor de "fantastische" verhalen, ik heb ervan genoten. Ik wens je een hele goede reis naar Bali en wacht op een reisverslag vanuit Bali.

    Take care

  • 30 Mei 2011 - 17:14

    Marja:

    Ha Caro
    Lang niks meer van me laten horen. Sorry!! Hier gaat natuurlijk ook alles verder.
    Het gaat dus naar zijn einde als ik het goed begrepen heb.
    Bali, wauw een droom van me. Lijkt me zo gaaf. Geniet er van Groetjes uit het mooie zonnige Winterberg.
    XXX Marja

  • 30 Mei 2011 - 19:37

    Maarten:

    Selamat malam enigste musketier!
    Gaat helemaal goed komen op Balie daar twijfel ik echt niet aan.
    Ik ben veilig in ijmuiden en had niet eens bagage overgewicht, alles is gewoon veilig in Nederland. Je camera is ondertussen bij de docktor.

    Geniet nog even van de Australische zonsondergangen! Spreek je snel weer.


  • 31 Mei 2011 - 13:01

    Samantha :

    En toen was ik alleen in Australie ...
    Vind het echt super jammer dat ik je niet meer zie aan deze kant van de planeet... maar we missen elkaar met 2 weken, erg jammer maar wie weet kun je na een maandje nog even terug komen om alsnog in Darwin te werken =P voor een laatste baan samen ? Haha grapje hoor. Baal er van maar dat weet je !! Wie weet wanneer en waar we elkaar weer zullen gaan vervelen ...

    Mis je Xx

  • 01 Juni 2011 - 08:42

    Mama:

    Ik ben een beetje laat met mijn reactie, Caroline. Maar wij hebben elkaar inmiddels meerdere malen gesproken. Geniet van je laatste stukjem backpack! Ik verheug mij erop je eind van de maand weer te zien. Gisteren hebben wij de verjaardag van Papa denkbeeldig gevierd. Maarten was er ook en heeft even kennis kunnen maken met onze vrienden en kennissen. Het was erg gezellig. Take care. LIefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Up Above Down Under

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

Waar ben jij nu?

15 Juni 2011

Paradiso

05 Juni 2011

Een beetje verliefd.......op Bali

30 Mei 2011

Bali on my mind...

24 Mei 2011

Bringing Elvis home.
Caroline

Always Under Construction...

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 66842

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity

30 Augustus 2010 - 30 November -0001

Up Above Down Under

Landen bezocht: