Waar ben jij nu? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Waar ben jij nu? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Waar ben jij nu?

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

Waar ik ben? Nog steeds in Indonesie... Maar niet voor lang meer.

De Gili's heb ik met pijn en moeite achter me gelaten. Pinnen bestaat helaas niet op dit eiland en dus moest ik voor het geld op was toch weer naar Bali. Ik heb wederom de lange route genomen, via Lombok. Er gaan ook snell boten teug naar Bali (binnen 2 uur) maar daar betaal je dan wel 600 000 Rp voor. Opzich nog steeds niet zo veel maar met de wetenschap dat het ook voor onder de 100 000 Rp kan, dan vind het allang de utdaging waard! Om 8 uur op de boot, om 9 uur in de koets, om 10 uur, in de bemo, om 12 op achter op de motorfiets, om 1 uur op een ietwat viese oude boot, maar dan voor 98.000 weer terug in Padangbai, opbezoek bij eerd gemaakte vrienden. Ja, lange dag maar erg leuk, als je t mij vraagt. Padangbai heb ik de volgende ochtend na een gezellig ontbijt met m'n duitse buuf weer verlaten.
3 Jaar geleden heb ik me "duik-diploma" gehaald, maar sinds die tijd eigenlijk nooit meer gedoken. Wel of niet duiken was dus niet de vraag, waar duiken wel! Bali en omliggende eiland bieden veel duiken mogelijk heden. Amed (Gebied aan de oost-kust) is een populaire bestemming voor deze indrukwekkende sport. Dus Amed werd de volgende stop.
Zonder plan of voorbereiding naar 1 van de vele duikscholen gegaan en als of het had moeten zijn, stonden er 4 Hollanders klaar om te water te gaan en ik moecht mee! Ondanks dat praten er niet bij is met zo'n slang in de mond, was het toch erg gezellig. Maar vooral heel gaaf. We zijn naar het wrak geweest wat voor de kust van Tulamben licht. De historische details ben ik even kwijt, maar het ligt daar al een lange tijd. Het is begroei met prachtig koraal en de ontelbare vissen hebben ontelbare kleuren.

2 dagen Amed was wel weer zat. Reizen mag dan wel me grootste hobbie zijn maar een beetje ontpanning ben ik ook niet vies van! Als eindbestemming heb ik Nusa Lembongan gekozen. Een eiland vlakbij Bali. Ook hier geen pin automaten. Maar ik kwam voorberied deze keer. Van Amed naar, Culik> Amlapura>, Padangbai>, Sanur. Wederom een uitdagend tripje waar ik bemo's met vouwtjes, kippen, kuikens en manden vol met weet ik veel wat heb moet delen. Waar de vrouwtjes enorm van mij onder de indruk waren en me vol op vragen stelde in de taal die ik niet begrijp, maar dat mocht de pret niet drukken, het was laggen gieren brullen! Vermoeid in Sanur, even gegeten, flink geslapen om de volgende ochtend de boor te pakken naar Nusa Lembongan. Tijdens het wachten op het strand van Sanur, tot alle goederen waren in geladen, kwam ik Tony tegen. Een austalier met wie is de afgelopen dagen gezellig heb rong getourd over het eiland en met brug verbonden buur eiland Nusa Cenigan, op brommer. Dat is het een beetje tot nu. Ik heb nog 5 dagen te vullen in dit heerlijke land. Ik denk dat ik hier nog maar even blijf. Maar het kan voorkomen dat ik hals over kop een boot pak en toch nog even naar het zuiden van Bali ga om te gluren, of inspiratie op de te doen voor de volgende keer

Ja juist... Volgende keer. Hier wil ik absoluut nog een keer terug...

Nu nog even wat vreemde woorden:

10 Maanden is ook helemaal niets !
Ik ga het reis leven ontzettend missen. Wat heb ik het goed gehad zeg.
Ik kan me inmiddels niet meer herinneren waarneer ik voor het laatst een lange broek, trui, of schoenen heb gedragen, zelfs slippers heb ik afgeschaft. De laaste keer dat ik een week in het zlefde bed heb geslapen is ook al weer een tijd terug. En de namen van alle mensen die ik heb leren kennen dwalen door me hoofd samen met de vriendelijke gezichten en eigenlijk alleen maar heel erg veel goede herinneringen! Ik heb heel wat te verteren. Ondanks dat het heel vreemd is om te bedenken dat ik straks weer in Nederland ben, heb ik er ook erg veel zin in. Heerlijk om iedereen weer te zien! Thuis blijft thuis! Zonder thuis geen reizen!


Goed... Dat voor nu. Nog 5 dagen... Ik ga nog ff lekker genieten en zeg tot t volgende blog en tot snel!


Liefs en xxx Caroline

  • 24 Juni 2011 - 15:13

    Tam:

    Je gaat maar van hot naar her daar! Heerlijk dat je zoveel gezien hebt en zo aan het genieten bent. Volgende week home sweet home en de Indonesische kookkunsten van Bou snel komen proeven. En dan zo snel mogelijk weer de volgende reis boeken! ;) En dan willen wij ook mee! Veel plezier nog en tot volgende week! Dikke kus

  • 24 Juni 2011 - 19:27

    Gijs Versloot:

    He Caroline. Prachtig reisverslag en mooie foto's!Geniet van je laatste week. We zien je na een klein jaartje toch ook wel weer terug in ons kringetje. Goede reis naar huis en hou alle herinneringen bij je!! xxx

  • 25 Juni 2011 - 09:59

    Mama:

    Hoe moet dat straks in dit kikkerland?
    Ik zal wat zand in je kamer laten storten, dan houd je tenminste de sfeer een beetje vast.
    Momenteel giet het van de regen, maar het mooie zelfs warme weer komt er voor jou aan.
    Geniet nog even! Goede thuisreis
    Tot donderdag voor dag en dauw.liefs Mama

  • 25 Juni 2011 - 13:04

    Marja:

    Hoi Caro
    O wat ziet het er geweldig uit.
    Ik ben gewoon jaloer.
    Misschien kan je ons helpen met ideen voor onze wellness. De verbouwingen zijn in volle gang.
    Het thema is "Bali" dus dat komt wel goed uit. Misschien heb hij mooie foto's die we als deco kunnen gebruiken. Ik hoop dat we de tijd krijgen dat we ook nog een paar dagen kunnen verblijven om inspiratie op te doen. Als je iedereen bezoekt hebt in Nederland hoop ik dat je ook nog een keertje Duitsland aan doet.
    Geniet nog even van je laatste dagen en kom met nieuwe verrijkte energie terug. Liefs uit het vieze natte koude Winterberg (hi hi :) ) Marja

  • 27 Juni 2011 - 11:23

    Sanne:

    Wat een schitterende foto's en fantastische herinneringen. Save journey back home!

    Dikke zoen

  • 28 Juni 2011 - 17:38

    Anneke,nico:

    nog even en je staat weer op schiphol. welkom thuis! Wij spreken elkaar. goede reis, anneke nico.

  • 11 Juli 2011 - 18:52

    Sanne:

    Hi Caroline,

    Welkom terug!!

    Ik ben je net misgelopen afgelopen zondag in Spaarndam hoorde ik van Maarten.

    Geweldig dat je zo'n persoonlijk avontuur bent aangegaan. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar al je verhalen.

    Ik ben inmiddels in het bezit van het telefoonnummer van Maarten zodat we snel een keertje kunnen meeten.

    Ik houd ook oren open als ik een leuke job zie, zit namelijk dicht bij het vuur, gezien mijn werk bij het uitzendbureau.

    Wel....eerst maar eens een beetje wennnen.

    Tot snel! x

  • 05 Augustus 2011 - 23:11

    Esther:

    Heeeeey Caro, allang weer terug in NL denk.... hoop je snel te spreken hoor, dikke kus Esther (en ''oud' collega's Kruiten en Perron) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Up Above Down Under

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

Waar ben jij nu?

15 Juni 2011

Paradiso

05 Juni 2011

Een beetje verliefd.......op Bali

30 Mei 2011

Bali on my mind...

24 Mei 2011

Bringing Elvis home.
Caroline

Always Under Construction...

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1121
Totaal aantal bezoekers 66841

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity

30 Augustus 2010 - 30 November -0001

Up Above Down Under

Landen bezocht: