Pff Openbaar Vervoer ... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Pff Openbaar Vervoer ... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Pff Openbaar Vervoer ...

Door: Caroline en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 November 2010 | Australië, Adelaide

Hallo Luitjes,

Hoe is het met jullie ? Met ons alles rustig, voor het eerst in een lange tijd hebben we een hele week op 1 locatie doorgebracht. Na de Nullarbor wisten we niet goed meer waar de rem van Elvis zat en zijn we dus een paar dagen als kippen zonder koppen rond wezen rijden door South Australia. Dus hebben we voor onszelf besloten dat we weer een doel moesten hebben. Het doel werd Adelaide. Hier kwamen we enigsinds onvoorbereid aan. Wat een Chaos!! Drukte!! Verkeerslichten!! Mensen!! zoveel auto's had Elvis nog niet eerder gezien. Dit was best een beetje shocking voor ons, aangezien we bijna 2 maanden in de bush hebben doorgebracht. Als klap op de vuurpeil was het hostel volgeboekt, wat achteraf erg fijn was want we zitten nu heerlijk op de camping in Belair National Park. We bezoeken Adelaide met het openbaar vervoer.

Zaterdag was onze eerste dag in de GROTE stad met de trein. Caroline trouw een kaartje gekocht en toen Samantha een kaartje wilde kopen besloot de machine ermee op te houden ... 4 Conducteurs later hadden we er wel 2 gratis dagkaarten uit :D Om vervolgens weer door de poortjes te komen om de stad in te gaan, hadden we ook een mannetje of 3 nodig, het hele personeel was in de war. Maar de 2 Dutchies made to Adelaide. Veel leuke winkels tegengekomen en het voornaamste doel hebben we bereikt, een nieuw jeans voor Caro. Want een week geleden kwam Samantha tot de conclusie dat Caro's linkerbil zichtbaar was.
Een beetje zenuwachtig waren we gisteren wel toen we weer naar Adelaide vertrokken. Dit keer hadden we totaal geen problemen met het kopen van kaartjes het probleem begon bij de poortjes met toegang tot het centrum. Caroline (zenuwachtig dat ze was) verkondigde bij voorbaad al dat het waarschijnlijk mis zou gaan, en ja hoor ... Poortje bleef netjes dicht met een rood error lampje, terwijl Samantha al aan de andere kant stond. Tot haar grote verbazing was het kaartje van $2,60 veranderd in een kaartje van $8,60 ??? Hoe kan dit... Weer een conducteur erbij die ons kon vertellen dat dit het kaartje van afgelopen zaterdag was. Caroline had gelukkig het kaartje van die dag in haar andere broekzak. Om het circus weer helemaal compleet te maken vergat ze het kaartje weer uit de machine te halen, die het vervolgens op de grond spuugde aan de andere kant. Nou was het weer een conducteur die het kaartje op moest rapen om het terug te geven. Hehe pittig hoor dat openbaar vervoer ...
Wel hebben we weer een erg leuke dag gehad. Rondleiding op een universiteit gehad, museum bezocht, genoeg mensen gesproken en lekker rond gestruind.

We hopen jullie weer te hebben kunnen vermaken en wachten vol spanning op jullie leuke reacties!

Liefs

• 11 November 2010 - 07:39

Jessica:

Nou denk ik, tegenwoordig hier in NL dat het je ook niet makkelijk gemaakt wordt met het OV :-P

Klinkt weer erg goed meiden!

Liefs,
    Jes

• 11 November 2010 - 08:03

Joke:

Meiden, jullie laten die conducteurtje daar wel werken. Het openbaar vervoer is in Nederland ook niet alles. Naar Groningen heb ik er vier uur over gedaan. Gisteren naar Den Haag lagen er ook weer bladeren opn de rails. Als je dan met OV reist, dan is het helemaal lachen.Geniet met volle teugen van dit geweldige avontuur. Gaan jullie nog een baantje zoeken of is het kapitaal nog groot genoeg om rond te reizen. Succes. pas goed op jezelf. liefs mama van Caroline

• 11 November 2010 - 08:22

Marieke:

Jeeeetje, klinkt weer echt als Sam en Caro, whahaha! Jullie zijn nog steeds niet veranderd, he?

Goed om te lezen dat jullie je zo vermaken. Veel plezier in Adelaide en tot het volgende verslag!

Liefs uit Winterberg,

Marieke

• 11 November 2010 - 09:32

Tamara:

Haha, geweldig! Lekker bezig hoor, laat die mannen maar lekker werken daar op het station!

Dat is raar he, na al die rust en natuur in al die hectiek en drukte.. Maar de kledingsprijzen vallen gelukkig wel mee volgens mij...

Tipje: hier en daar kan je "cleanskin" wijnen kopen, wellicht hebben jullie er al ervaring mee? Dat zijn wijnen die de wijnbrouwers teveel hebben gemaakt en niet onder hun eigen naam mogen verkopen. Ze hebben dus geen label. Die gaan er voor een dollartje of 6 uit, maar het zou zo maar een heerlijke wijn kunnen zijn die normaal gesproken 30 dollar kost. Misschien een idee voor een doel hebben als jullie weer in de stad rondstruinen.

Dikke kus! xxx

• 11 November 2010 - 09:49

Marja:

Zo damens het gaat weer goed met jullie. Jullie zijn vol op dreef.
    Geniet er van. Groetjes uit Winterberg XXX Marja

• 11 November 2010 - 12:55

A.Versloot:

Hallo dames,
    Wat een sexy verhaal van de spijkerboek van Carolien en wat een onderneming om met het openbaar vervoer te gaan. Dolle pret meiden dat is weer eens wat anders dan een weekje met Elvis rondtuffen tussen de kangeroes en de prairie onveilig maken met een hoestbui op vier wielen.
    Hier in Krommenie giert de storm rond het huis dus alles wat maar een beetje door de lucht kan vliegen is plat gelegd of opgeborgen. Vanavond zal het met Sint Maarten wel erg rustig zijn in onze straat want er zullen niet veel ouders met deze storm zin hebben om met hun kroost er op uit te gaan. Lieve jongelui ik wens jullie weer het allerbeste toe en een dikke knuffel van tante Ada.

• 11 November 2010 - 13:39

Anneke Vlijter:

Hallo meiden
    Ik zie het al helemaal voor me hoe jullie daar aan het stuntelen zijn met die kaartjes machine ik moes wel lachen hoor {goed bedoelt hoor]maar het is gelukt en je kan er om lachen ja dat is inderdaad dan wennen gaan jullie mog terug naar de bies bos of blijven jullie nu daar een tijdje we wachten op volle smart naar jullie volgende avontuur heel veel plezier daar nog
    gr van hier!!!

• 11 November 2010 - 20:45

Anneke V Veen:

Wat een lekker stel zijn jullie ook....hahaha Maar ik ken dit soort dingen van mijn dochter,van Caroline wist ik dit nog niet! Dat had mij nou nooit overkomen toch Samantha?? ;-) ;-) Maar hartstikke leuk om dit soort dingen te lezen van jullie, lekker iedereen aan het werk zetten voor jullie.En die drukte,dat zal zeker weer vreemd zijn geweest... Maar dan kunnen jullie wel weer even wennen voor als jullie weer terug zijn in N.L. Dikke KUS...Mama

• 12 November 2010 - 08:08

Ome Fred:

Prachtig verhaal weer, wat een gedoe met de kaartjes en zielig voor Elvis....al die drukte.
    Morgen (zaterdag) is de intocht van Sinterklaas en vaart hij pal voor mn deur voorbij, ik zal 'm vragen of hij iets voor jullie in petto heeft. Voor het zelfde geld heeft hij een abbonement voor jullie bij zich ??!!

Geniet er nog maar lekker van meiden, in Nederland is het HERFST met regen en windkracht 9, hopelijk schijnt bij jullie de zon.

Liefs en take care.

• 12 November 2010 - 08:25

Boudewijn:

Bedankt voor je smsje Caro!

Waar kan ik die foto's zien? Hier staan er maar een paar op volgens mij.

Hoor het wel!

Groetjes Bou

• 12 November 2010 - 08:42

Erika:

Hahahahahaha. Zo moeilijk is het toch ook weer niet.........

Hier heeft het heel de nacht gestormd, ik vond dat best eng zo in mn "nieuwe" appartement.

Dikke knuffel

• 13 November 2010 - 09:56

Renate:

Jullie reisveslagen zijn erg leuk om te lezen, mijn droom is om ooit een keer te gaan rondtrekken in Australie.
    Na het lezen van jullie reisverslagen gaat het zeker een keer gebeuren!!

Ik verhug me op de rest van jullie verhalen.

xxx Renate

• 14 November 2010 - 07:17

Ada Versloot:

Hallo Samantha, Van harte gefeliciteerd vast met je verjaardag maak er morgen een spetterende dag van met veel geknal van de wijnkurken. Als ik met de familie ronddobber op het IJ in Amsterdam zal ik een toast op je uitbrengen.Dikke kus van de tante van Carolien

• 14 November 2010 - 21:56

Jill:

He Sam !Ik ben een uur te vroeg maar happy B-day to you!! Het moet vast heel bijzonder zijn om helemaal aan de andere kant van der wereldbol je verjaardag te vieren! Heel veel plezier morgen en natuurlijk met de rest van je reis! Wat een super leuke verhalen en mooie foto's!!

Kus Jill

• 14 November 2010 - 22:56

Renee:

hoi samantha gefeliciteert met je verjaardag fijne dag toe gewenst xxxxxxxx je vader

• 14 November 2010 - 23:14

Anneke:

Van harte gefeliciteerd lieverd!!!
    Met je 23ste verjaardag!
    Ik hoop dat je een leuke dag gaat krijgen. En las net dat je op het strand was ;-) Nou ik moet naar bedje toe morgen weer vroeg op. Maar moest even wakker blijven om mn meisje te feliciteren! Dikke KUS Mama. love you!!!!!

• 15 November 2010 - 05:22

Cokkie:

Samantha vab harte gefeliciteerd met je verjaardag een hele fijne dag en geniet er van

• 15 November 2010 - 11:36

Gijs Versloot:

He Samantha, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hele fijne dag en geniet ervan!!

• 15 November 2010 - 13:13

W.signer:

hoi Samantha

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN VEEL PLEZIER MET JE REIS

• 15 November 2010 - 18:34

Renate:

Hoi Samantha,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

xxx Renate

• 15 November 2010 - 20:53

Cobydejong:

Nou samantha en caroline,jullie maken wel wat mee zo he.
    van zwervers bestaan tot luxe adressen van campings enzov.wel vreselijk gaaf hoor zeker die omgeving zoals de foto's die jullie al geplaatst hebben echt fantastische.
    En dan Elvis daar hebben jullie het helemaal mee getroffen wat een ervaring om daar mee rond te mogen reizen.
    Leuk dat verhaal van die kaartjes,die zullen wel gedacht hebben ,heb je weer van die hollanders haha en dan ook nog blond haha.
    nou meiden weer een fijne reis verder en lees weer over jullie ,groetjes van hier en veel liefs,coby en de rest van hier uit doitsland.

• 17 November 2010 - 10:33

Sara:

Hallo meiden....
    Wat leuk om al jullie verhalen te hebben gelzezen...vanaf nu ga ik het echt proberen bij te houden!!
    erg leuke foto's ook(ook op hyves).
    Geniet lekker van jullie avontuur!!
    Als ik het zo lees ben ik toch best wel heel jaloers:(
    Hele dikke kus en knuffel!
    Sara.

• 23 November 2010 - 14:15

Anneke Nico.:

weer genoten van jullie belevenissen!

• 01 December 2010 - 11:48

Anneke. T.:

lieve caroline, wat jammer dat ik je net gemist heb. het is hier koud, koud, koud. oliebollen: in het kort,zelfrijzendbakmeel,rozijnen,krenten melk eieren alles mengen en in olie bakken. steeds kleine beetjes tegelijk. proberen maar. groeten en liefs ook voor samantha.

• 01 December 2010 - 12:36

Daar Ben Ik Weer.:

1.5 d.l. melk, 200 gr. bloem, 1 ei, zout, 100 gr. krenten en rozijnen, event. appel , olie en poedersuiker. zo, goed? succes! doei !

• 01 December 2010 - 12:36

Daar Ben Ik Weer.:

• 02 December 2010 - 14:01

Ome Fred:

Hoi Samantha,

Heel erg bedankt voor de "kerstkaart" en het mooie "armbandje", gaaf om dit te mogen ontvangen !!

Take care en groeten daar !

• 05 December 2010 - 20:40

Gijs Versloot:

Hi Samantha en Caroline.

Gefelicteerd met Sinterklaas!!!

• 09 December 2010 - 16:45

Eveline En Ad Pedrol:

Dag lieve Caroline'tje en beste Samantha, heb ik het goed dat er na 11 november geen reisverslagen meer van jullie zijn verschenen of mankeert er iets aan mijn computer.Waar zijn jullie, gaat alles goed, doet Elvis het nog, waar zijn jullie aan het werk en voor wie en voor wat.
    Nieuwsgierig naar jullie volgende belevenissen, niet verslappen nu he.

In afwachting van jullie verdere verhalen, heel veel liefs van ons voor jullie beiden en pas op he, links blijven rijden.

Eveline en Ad