De vrijheid stijgt ons naar het hoofd ... - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu De vrijheid stijgt ons naar het hoofd ... - Reisverslag uit Port Elliot, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

De vrijheid stijgt ons naar het hoofd ...

Door: Caroline en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 December 2010 | Australië, Port Elliot

Om te beginnen willen we eerst onze excuses aanbieden voor het laten verpauperen van onze weblog!! We werden wakker geschud door onze trouwe fans die het niet meer hielden van nieuwschierigheid.
Het gaat erg goed met ons en eigelijk hebben we het ook niet erg druk ...

Waar waren we gebleven? Na Adelaide zijn we in zuiderlijke richting vertrokken naar Fleurieu Peninsula. Eerst hebben we een korte stop gemaakt in de wijnstad Mc Laren Vale. Dit is een erg schattig plaatsje met goed eten en nog betere wijnen. Omdat Samantha mocht kiezen waar ze haar verjaardag wilde vieren zijn we naar Viktor Harbor vertrokken en hier hangen we inmiddels nog steeds rond. Na dag 1 waren we verliefd geworden op de prachtige omgeving hier. Maar we moesten van de camping af !! Omdat er 10.000 schoolies op alle campings in de omgeving het einde van hun schoolcarierre kwamen vieren (weg huis). Via een sollicitatie bij de plaatselijke pizzeria zijn we in contact gekomen met hun chefkok, Hamish Winter. Hij heeft 3 kinderen en die zijn er alleen op maandag en dinsdag. Alle andere dagen hebben wij in een roze tinkelbel kamer mogen slapen (van de tweeling). Verder deelde we het huis met huisgenoot Jeff Goon Wolf Della Mina.De huur was overigens een krat Becks per week =). Omdat we al vrij snel een baan vonden bij The Royal Family in Port Elliot (leukste stadje van Australie) zijn we na 2 weken verhuisd naar het hotel. We zijn inmiddels alweer een tijdje aan het werk, alleen zijn we erg gedemotiveerd door alle stranden in de omgeving die op loopafstand zijn. We hopen het een paar weekjes vol te houden en zo wat geld te sparen voor de rest van onze trip. Het grootste deel van de dagen brengen we door op een handdoek al lezend, schrijvend, tekenend en vooral genietend. Wel zijn er surfplannen dit roepen we inmiddels al 2 weken ... Maar volgende week in het ECHT zo ver.

Nogmaals onze excuses voor het lange wachten op ons verslag. Vanaf nu gaan we ons best doen er weer een wekelijkse gewoonte van te maken, aangezien we weer internet hebben (we hebben een paar weken zonder gezeten).

We hopen jullie weer te hebben bijgepraat en zijn erg benieuwd naar jullie verhalen !!
Dikke knuffel Xx

• 10 December 2010 - 08:12

Marieke:

Jeetje, kan me goed voorstellen dat je gedemotiveerd raakt van al die stranden. Hier in Winterberg lijkt er geen limiet aan de sneeuw te zitten. Ik denk dat ik ook maar een ticket down under koop!
    Wel na zaterdag, want dan is de Try Out van de nieuwe Dinnershow!

Liefs Miek

• 10 December 2010 - 09:23

Anneke:

Jaaaaa!!! eindelijk weer wat te lezen van jullie ;-) Jullie hebben keihard gewerkt om deze reis te gaan maken, dus groot gelijk dat jullie volop van het strand genieten. Die trouwens niet te vergelijken zijn met de Nederlandse stranden. Wat geweldig zeg! voor een krat bier woonverblijf.... en nu lekker in een Hotel, dat is niet verkeerd. Maar blijf goed op jullie hoeden, met wie jullie in zee gaan aub. Meides heerlijk om weer wat te lezen van jullie!!! Dikke knuf van Mama, xxxx

• 10 December 2010 - 09:41

Ome Fred:

Geweldig om weer iets te vernemen van jullie reis, ik bespeur een jaloers gevoel hier in het kikkerlandje.
    Ik vind het zo fantastisch dat jullie zo genieten en vooral dat jullie het samen zo goed kunnen vinden, genieten jullie nog maar lekker nu het nog kan.

Op het moment is het weer hier aan het kwakkelen, maar volgende week is er weer sneeuw en vorst in het vooruitzicht.

Dames..Geniet-Leef en Lach !!!

Take care xx

• 10 December 2010 - 18:05

Erika:

Fijn om wat van jullie te horen. Vanochtend hoorde ik op het journaal dat het oosten (geloof ik) van Australie onder water gelopen is en dat er 4 doden waren. Toen moest ik toch ff kijken waar jullie precies zaten. Hahahahah ik zag jullie al met de auto in een berg water reiden waar eerst de weg lag. hahahahahha. Maar gelukkig zaten jullie daar niet.

Vandaag mn tweede stagedag gehad op het kinderdagverblijf, al mn kleding zit onder de melkboertjes en kwijl. Maar wel leuk.

Dikke knuffel en blijven genieten!!!!

• 10 December 2010 - 21:08

Renate:

Hoi Hoi,

Eindelijk weer een verhaal om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Geniet ervan, het gaat snel genoeg voorbij!!

xxx Renate

• 11 December 2010 - 09:34

Joke:

Meisjes dat klinkt helemaal goed daar aan de andere kant van de wereld.
    Wij zitten volop in het winterweer.
    Vandaag zaterdag 11 december is de sneeuw eindelijk weg en zijn de temperaturen boven nul. Volgende week kunnen wij weer gaan genieten van een dik pak sneeuw en eindeloze files. Als je dit verhaal leest genietenn jullie volgens mij dubbel en dwars van de zon. Blijf genieten ook van elkaar.
    liefs en groeten. Mama

• 11 December 2010 - 15:53

Ruud En Jolanda :

Hallo Samantha, zo te lezen en te zien gaat het wel goed met jou he'.
    Hopelijk kan je daar nog een beetje bijverdienen, dat heb je wel nodig om te kunnen blijven.
    In ieder geval nog veel plezier daar en groetjes.

• 13 December 2010 - 10:19

Anneke Vlijter:

Hallo meides
    Fijn om weer wat te lezen en dat jullie lekker genieten ga zo door zou ik zeggen en veel plezier met het surfen ben benieuwd !!
    Gr van hier!!

• 15 December 2010 - 19:38

Laura Tof:

heey! haha eindelijk weer een bericht uit australiaaa! gaaaf dat jullie gaan surfen! kijk je uit voor de haaien??
    have fun! xxx

• 18 December 2010 - 23:10

Coby:

hoi hoi,lees net dat jullie weer leuke dingen hebben ondernomen
    en lkkr aan het strand vertoeven,is beter als hier het vriest hier heel erg vanmorgen -11 hier en heel veel sneeuw.
    Dus geniet er maar van daar en veel succes met het surfen
    dikke knuf uit doitsland xxx

• 24 December 2010 - 16:16

Hans En Ineke Verslo:

Lieve Carolien en Samantha
    Fijn dat het goed gaat met jullie en dat jullie genieten van alle mooie en goede dingen. Het wintert hier behoorlijk. Ook hier is de natuur nu prachtig en zo het er naar uit ziet hebben we een witte kerst! We wensen jullie ook hele fijne Kerstdagen toe en een avontuurlijk nieuwjaar.
    Groeten van Hans en Ineke