Op vakantie - Reisverslag uit Yambuk, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Op vakantie - Reisverslag uit Yambuk, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Op vakantie

Door: Caroline en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Caroline

07 Januari 2011 | Australië, Yambuk

Hoi Lieve lezers,

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties, blijven doen want we genieten er enorm van.

The Grampians:
Na een lange autorit vanuit Robe zijn we dan eindelijk aangekomen in het prachtige Grampians.Onze mond viel al open bij het binnenrijden hiervan. Nadat we onze eerste bushcamp hadden opgezet zijn we hout gaan zoeken om daar vervolgens onze eerste bushmaaltijd op te kokkerellen. Dit is allemaal prima verlopen zonder enige brandwonden en zonder teveel roet in het eten. s'nachts moest ik (Samantha) er ook nog 2 x uit om te plassen en moest helemaal over Caroline heenklimmen omdat we het nodig vonden om de tent NIET op de speciale tentplek te zetten maar ernaast ?!? Waardoor we onwijs scheef stonden... en dus anders in de tent moesten slapen om niet al te schuin te moeten liggen. Die ochtend werden we om 7 uur s'ochtends uit de tent gebrand. Toen was het tijd om in bushoutfit op pad gegaan.

De dagen hebben we gevuld met onder andere een allerprachtigst zonsondergang op de 1167m hoge Mt William deze klim hadden we overigens nogal onderschat. Als een stel verlepte hijgende honden hebben we de top van de berg bereikt en het was het dubbel en dwars waard. Prachtige watervallen gezien genaamd : MacKenzie, Beehive, Silverband. En genoten van de eindeloze uitzichten over de bossen en bergtoppen. Ook hebben we driftig hout gezocht om de avonden warm te blijven rond het kampvuur. We hebben ons gewassen in beekjes want het ontbreekt hier aan stromend water. Dit verschijnsel komt duidelijk terug bij de doorgaande toiletbezoeken. De toiletten bestaan uit een normale toiletzitting alleen zit eronder een heel diep stinkend gat waar letterlijk niets uit verdwijnt...

Op dit moment verblijven we in Yambuk 20km oost van het schattige ouderwets uitziende Port Fairy. Dit mini campingkje bevind zich aan een meertje en 200m verder is het strand. Vandaag was het hier 40 graden en niet te harden ... We zijn met de auto (airco=)) naar Port Fairy gegaan om verkoeling te zoeken in een restaurantje waar we een lekkere tompouche met een koud drankje ophebben. Later zijn we nog de zee ingesprongen om weer volledig bij zinnen te komen. We hebben net onze hollandse prak op bestaande uit bietjes, aardappelpurree met ui en APPELMOES (uit belgie?!?).Morgen beginnen we vol goede moed aan onze nieuwe avontuur: THE GREAT OCEAN ROAD !!

Liefs de Bosnimfen !!

ps:
Ik (Caroline) ben helaas in de Grampians me telefoon verloren... Ik inmiddels wel een nieuwe maar ik kan nog niet naar Nederland bellen. Hier zorg ik zo snel mogelijk voor en laat jullie dat direct weten als ik weer kan bellen. Ik denk wel dat ik gebeld kan worden en dit mijn tijdelijke nummer:+61468919230.
Samantha d'r nummer is+61421886439. Iedereen die zich aangesproken voelt mag deze nummer opslaan. Zo dat als de ene niet bereikbaar is voor noodgevallen de andere gebeld kan worden....

  • 07 Januari 2011 - 10:17

    Boudewijn:

    Heel cool zo in de natuur! Echt mooi daar!
    Leuk verhaal weer.

    Groetjes Boudewijn

  • 07 Januari 2011 - 10:57

    Laura Koning:

    Klinkt heel gaaf allemaal! Wat een avonturen beleven jullie allemaal! En sammie wat benn jij SUPER bruin geworden! Niet normaal zeg:p xxx

  • 07 Januari 2011 - 11:20

    Tamara:

    Wow, jullie gaan bijna de great ocean road doen! Dat vonden wij helemaal geweldig! Veel plezier meiden!

    xxx

  • 07 Januari 2011 - 11:22

    Tamara:

    En super leuke foto's! xx

  • 07 Januari 2011 - 11:51

    Marja:

    Hoi Lieve bosnimfen
    De beste wensen voor het jaar 2011!!
    Veel gezondheid en liefde en avonturen spirit. Wat een gave foto's met die zonsondergang. Echt iets om later wat mee te doen. Hier gaat alles zijn gangetje veel sneeuw en de skihut draait als een gek nu hij verbouwd is. Het ziet er geweldig uit.
    Geniet er van jullie. Groetjes van iedereen hier uit Winterberg. XXX Marja

  • 07 Januari 2011 - 13:12

    Ome Fred:

    Heeeeeeeel gaaf verhaal weer, wat een leuke mooie foto's.

    Wat de waterval MacKenzie betreft, wisten jullie dat hier een zanger vernoemd is ??? Nick Mackenzie bekend van Hello good morning (how are you) geschreven door Jack de Nijs (Jersey) geinig he.

    Hier in Nederland is het behoorlijk aan het dooien, het regent en het word 10 graden boven nul.....dus we gaan weer richting voorjaar !!

    Nou dames geniet ervan en blijf ons verassen met jullie prachtige verslagen !!

    Take care

  • 07 Januari 2011 - 15:44

    Joke:

    Caroline, misschien word ik straks wel gebeld door een Kangeroo!!
    Bedankt voor de prachtige foto's, een levend verslag en jullie zien er geweldig uit. Ga zo door met genieten.

    LIefs voor jullie beiden mama

  • 07 Januari 2011 - 20:04

    Sara:

    OOOh sam sorry dat ik je wakker belde....echt geen benul van het tijdverschil.......Oepsie...hoop dat je nog een beetje heb kunnen slapen:)
    Wilde je zo graag even een keertje horen...en toen zag ik je nummer staan...dus vandaar.
    Wat een leuk reisverhaal weer!!!
    Klinkt allemaal net zoals in de fim...haahah
    Nou ik ga lekker op stap zometeen:D
    Dikke kus Saar.

  • 07 Januari 2011 - 20:25

    Anneke V Veen:

    Tjonge tjonge wat een sprookje allemaal om te zien, die natuur en 2 mooie meides ,helemaalTOP!
    Dank jullie wel dat ik mee kan genieten via jullie verhaal en foto,s.En wat zien jullie er onwijs goed en mooi uit.
    Doei lieve meides doe voorzichtig aan.En op naar jullie volgende avontuur Mama xxxxxxxxxxxx

  • 07 Januari 2011 - 23:22

    Ada:

    Lieve dames,
    Wat kan ik hier van watertanden als ik hoor dat de temperatuur bij jullie zo warm is dat klinkt als muziek in mijn oren na al de sneeuw, vorst en vandaag een zeer sombere dag met regen. Lucky you.
    Mooie foto"s weer bekeken van jullie zou niet misstaan in een maandblad.
    Ben net terug van de musical Urinetown heb er erg van genoten en het publiek om me heen was erg enthousiast. Ben weer blij met mijn eigen toilet waar ik op kan gaan zitten wanneer ik het wil en dat er geen geld voor gevraagd wordt voor elke plas die ik doen.Geweldige groep die er een spetterende show van heeft gemaakt. Ik heb een fijne avond vermaak gehad.
    Nu lieve jonge dames ik hoop ook dat jullie veel lol en plezier beleven. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    Dikke knuffel voor beiden tante Ada

  • 09 Januari 2011 - 13:47

    Oma Anneke:

    Lieve Samantha en Caroline,

    Hartstikke leuk dat jullie zo genieten, ik heb de foto's met veel belabgstelling bekeken. Heel erg mooi en wat leuk die kangeroes bij jullie auto, hebben ze nog niet getrapt ?

    Geniet maar lekker zo door !!

    Veel liefs van Oma

  • 16 Januari 2011 - 20:52

    John:

    hey samantha
    ziet er allemaal prachtig en relaxt uit, goed van jullie om het zo te doen en vol te houden maar als ik zo kijk hebben jullie daar geen moeite mee...
    geniet er van zolang je kan en mogelijk is, ik weet niet of jullie een streef tijd of datum hebben om weer naar het kikkerlandje terug te keren?? aan de winter mis je hier in iedergaval nx het is net als een deel in australie veel water maar hier houden de dijken het nog tegen............gr. john-annegien-manon-barry en boy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Yambuk

Up Above Down Under

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2011

Waar ben jij nu?

15 Juni 2011

Paradiso

05 Juni 2011

Een beetje verliefd.......op Bali

30 Mei 2011

Bali on my mind...

24 Mei 2011

Bringing Elvis home.
Caroline

Always Under Construction...

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 66836

Voorgaande reizen:

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity

30 Augustus 2010 - 30 November -0001

Up Above Down Under

Landen bezocht: