We are safe !!! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu We are safe !!! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

We are safe !!!

Door: Caroline en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Caroline

02 Februari 2011 | Australië, Torquay

Na Rainbow Serpent, zijn we terug gereden naar Ballarat. Waar we in eerste instantie 1 nacht zouden blijven, maar dit al snel uitgebreid werd naar 2 nachten omdat we de eerste nacht flink werden geteisterd door onophoudelijke regen, zodat de oververmoeidhied alles behalve opgelost was. Zoals gewoonlijk hadden we geen plan voor onze volgende stappen. Wel hadden we besloten weer te gaan werken maar waar precies was ons nog niet bekend. Als eerst hebben geprobeert aan de bak te komen in boere-dorp, Bachus March. Hier boekten we weinig succes en besloten maar terug te gaan naar de Great Ocean Road, hier zouden we vast meer kans maken dachten we.
Voor dat de banenjacht vervolgt werd vonden we dat Wwoofen wel op z'n plek zou zijn. Lekker warm bedje en 3 gezonden maaltijden waren we wel voor te porren. Op een parkeerplaats in Bachus March zijn we weer lekker rond gaan bellen en na een stuk of 10, nee sorry's, hoorden we een ja! Op naar Torquay. Eenmaal aangekomen werden we enorm verrast door het feit dat onze nieuwe host verdacht veel op de vorrige leek... Ja, Judi heeft een tweelingzus, over wie we wel al gehoord hadden. Ze woont in Torquay en heet Glenda. Deze hadden we dus gebeld alleen de link hadden we niet kunnen leggen. Dit zorgde voor een een vreemde maar erg grappige situatie! 's Middags hebben we hier de planten gesproeid en een zieke Blackberry een koppie kleiner gemaakt! Glenda ging de volgende dag haar zus Judi, in dit kleine wereldje, in Apollo Bay opzoeken.Wij konden gewoon blijven. Wat een vertouwen he?! 's Ochtends werden we door, duinwachter, vriendin en tevens pittige tante Georgina op gehaald om in de duinen een illegale camping op te ruimen en later onkruid te trekken in andere duinen waar de zon ons iets te veel werd en wij dus erg chaggerijnig. Tante George had ons achter gelaten en zou ons na 2 uur wel weer gewoon ophalen. Maar we waren minimaal voorzien van water en schaduw. En voornamelijk Samantha werd helemaal kapot geprikt door vanalles en nog wat. De volgende dag was d'r gezicht dan ook eng opgezwollen. Ze heeft het allemaal prima overleeft na 5 cremetjes, een pillen cocktail en ice-packs maar Duinwachter krassen we van ons lijstje af, dat is niet voor ons weggelegt. Nou moeten we wel toegeven dat al het werk er na eigenlijk erg simpel was. Een oude roestige badkuip geschilderd en geverfd, de zelfde behandeling aan 2 bejaarde kruiwagens geven, de vrouwelijke bloemen van de zuchinni geholpen met de bevruchting met de pollen van de mannelijke bloem van de zelfde plant, lekker de plantjes besproeid, beetje afwassen etc. de Zucchini plant deed het dit jaar erg goed trouwens. Enorme vruchten had deze al af geworpen, zoveel en zo groot dat ze gratis werden weggegeven op de weekelijkse avond markt (waar het erg leuk en gezellig was met onze hippie-gastvrouw) En zo groot en zoveel de eerte 3 voorgeschotelde maaltijden op Zucchini basis waren en afgemaakt waren met een vleugje Zucchini..Tussen al deze relaxte taakjes was het overigens niet allemaal koek en ei. De banen jacht was inmiddels voortgezet. 4 Dagen hebben intensief, volovergaven en tot vervelens aan toe restaurants en cafes afgestruind, Torquay, Lorne, Anglesea, Been Every-F*cking-Where. Geen succes... Pfff, Pfff, Pfff... Moedeloos werden we ervan. De CV optocht hebben verplaats naar Geelong. Waar we godzijdank zijn terug gebeld door aller aardigte restaurant houders Sofie en Richard. Morgen worden we ingewerkt en Vrijdag en Zaterdag gaan we omstebeurt beginnen. Erg opgelucht!!!
Dat is dus waar we de komende tijd voornamleijk onze dagen mee zullen vullen,afgewisseld door body-boarden. Dit is absoluut onze nieuwe hobbie!

Even ter geruststelling willen we ook laten weten dat we volkomen veilig zijn. We kunnen ons indenken dat sommige van onze lezers een beetje nerveus worden van al het slechte nieuws dat vanuit deze kant komt. Onthoud goed dat Australie onbegreipelijk groot is en dat we op grote afstand zitten van bosbranden, orkanen en overstomingen! De reden dat we nog altijd in Victoria zijn is voor onze eigen veiligheid. We passen goed op ons zelf en elkaar. Don't worry!

Nou luitjes, hou jullie taai!

Liefs Bappel en Anaan

PS ik weet niet hoe je Zucchini schrijft, courgette is volgens mij het zelfe maar ook van de juiste spelling van dat word ben ik niet overtuigd...

• 02 Februari 2011 - 11:35

Ome Fred:

Hallo dames,

Fijn te horen dat jullie veilig zitten, Oma belde me vanmorgen en vroeg me of ik het nieuws al had gehoord en dat ze zich zorgen maakte. Had al vanmorgen vernomen middels sms dat
    alles in orde was....wat een geruststelling. Samantha thanks voor het snelle reageren, verder erg fijn dat jullie weer een (normale) job hebben gevonden, ik zou ook niet graag tussen allerlei stekende planten willen lopen.
    Hier in Holland loopt alles gewoon door, beetje herfstachtig weer maar we mogen niet klagen.

Nou dames op naar het volgende verslag, die ik iedere keer met steeds meer bewondering lees.

Take care

• 02 Februari 2011 - 12:47

Erika:

Hoi lieve schatten

Mn verstand vertelde me dat jullie vast ver weg zaten van al dat natuur geweld maar ja jullie blijven Sammie en Caro, twee lieve mutsen van vriendinnen. Dus zat ik toch een beetje te duimen dat jullie veilig waren en hield ik mn mailbox goed in de gaten. Hahahhahahaha. Ik krijg zo'n gevoel dat jullie super volwassen zijn geworden!!!!!!! Of hoe je het ook moet omschrijven.

Dikke knuffel voor jullie beide

• 02 Februari 2011 - 20:41

Marja:

Ja Dames het kan ook niet altijd mee- zitten. Des te meer kan je van je volgende belevenissen genieten.
    Hou de moet er in.
    Groetjes Marja

• 03 Februari 2011 - 10:55

Tamara:

Meiden!

Wow, wat een verhaal weer. Geelong zijn Bou en ik ook geweest!
    Das dus nog best lastig een baantje vinden daarzo. Fijn dat jullie voor de komende tijd weer onder de pannen zijn.

Dikke kus!

PS. Met de spelling van courgette zit het volgens mij wel snor.. Die andere weet ik niet..

• 03 Februari 2011 - 16:43

Joke:

Ik blijf jullie bewonderen. Wat een energie in die lijven van jullie.
    Blijf genieten van de natuur het genot en houdt het goed met elkaar
    Straks komt Maarten en zal cadeautjes voor jullie meenemen.
    Zij zijn klein maar welgemeend!

Meisjes Succes met jullie nieuwe baan.
    Veel liefs uit Driehuis. Het wordt hier vanavond heel onstruimig; windstoten en veel regen.
    liefs Mama

• 05 Februari 2011 - 10:20

Anneke V Veen:

Hoi lieve meides!
    Vol bewondering heb ik weer jullie verslag gelezen!
    Potver Samantha dat het zo erg was met die insekten!!! van een mugensteek krijg jij al een plek van hier tot .... laat staan van die enge beesten daar;-( On begrijpelijk gewoon dat julie heerlijk op het strand kunnen bodyboarden, als je hier alleen al naar buiten kijk krijg je het al koud... wat een wind brrrrr
    Fijn dat jullie weer een baantje hebben gevonden! En Samantha heel fijn dat je me via sms op de hoogte hou dat het goed gaat en jullie ver weg zitten van het slechte weer bij jullie. Heel veel liefs van uit het koude kikkerland Nederland. Dikke kus en knuf Mama xxxxxxxxxxxxxx

• 05 Februari 2011 - 12:42

Ada:

Hoi Knabbel en Babbel of is het Appel en Banaan want waar komt anders de naam Bappel en Anaan vandaan.
    Zo meiden hoe gaat het nu met jullie? een beetje bekomen van alle schilders klussen en zijn de handjes nu weer ingesteld op nieuwe klussen bij Sofie en Richard. De wondere wereld van Carolin en Samantha zit mooi in elkaar. Ik hoop dat jullie nu ook een beetje beter weer hebben en er ook met volle teugen van kunnen genieten. Hier waait de wind om mijn oren. En het tuinscherm heeft het ook begeven en zit nou met spijkers en lange latten aan elkaar vast getimmerd.
    Ik ga stoppen want Bas haalt ons op voor een stevige strandwandeling waar ik waarschijnlijk gezandstraald zal worden.
    Veel liefs en dikke kus t. Ada

• 05 Februari 2011 - 23:15

Coby:

hoi Bappel en Anaan,
    wat een verhalen heb ik weer gelezen van jullie.en wat hebben jullie weer veel ervaringen opgedaan!!
    Ben wel blij te horen dat de ellende van moeder natuur ver van jullie vandaan is.
    en wat een mooie foto.s weer zeg prachtig.ga zo door meiden en veel succes weer met jullie nieuwe job.
    pas goed op jezelf en tot de volgende keer maar weer,dikke knuf van hier uit het natte en winderige doitsland.

• 07 Februari 2011 - 14:01

Anneke Vlijter:

hallo meides
    wat een belevenis weer jullie zijn ook van alle markten thuis dat ging niet makkelijk allemaal en samantha is je gezicht weer okee wat een toestand zeg nou gelukkig hebben jullie wat beters gevonden en fijn dat het goed gaat daar julli zijn echte bikkels hoor petje af nou rustig aan en lekker genieten van alles wat er nog op jullie pad komt .
    vele groetjes van hier?

• 07 Februari 2011 - 15:58

Sara:

Gelukkig weer veilig....fieuuuww
    kijk al weer uit naar jullie volgende verslag...
    Dikke kus.