De 3 Musketiers - Reisverslag uit Geelong, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu De 3 Musketiers - Reisverslag uit Geelong, Australië van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

De 3 Musketiers

Door: Caroline en Samantha en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Februari 2011 | Australië, Geelong

Hallo lezers!!

Iets langer dan een weekje geleden zat ik net als jullie aan de andere kant van de wereld mee te lezen. Maar nu ben ik dus ineens een medereiziger van de dames!!

Als derde musketier ben ik een weekje geleden aangekomen. Na een lange reis via Dubai en Singapore werd ik met spandoek en al ontvangen op het vliegveld van Melbourne. Vanaf het vliegveld zijn we eigenlijk direct naar de beste surfstranden gegaan om m'n voeten onder te dompelen in de zuidelijke oceaan! Toen besefte in eigenlijk dat ik er dan eindelijk was. Heerlijk gevoel! Die middags zouden we nog even koffie gaan halen bij een vriendin van de 2 andere musketiers, deze bleek net van plan te zijn een strand wandeling te gaan maken naar Point Addis. Dat bleek een een verlaten paradijsje te zijn, echt een prachtig strand tussen de rotsen, eucalyptus bomen en een ondergaande zon! Die dag heb ik ook gelijk de eerste kangeroe's gezien. Mooi begin dacht ik zo! Dat is ondertussen dus een week geleden, er is zins die tijd al weer zoveel gebeurt dat alleen daarover al een boek kan schrijven. Teveel om hier op te noemen dus, een hoogte punt is toch wel het golfsurfen! Veel snapte ik nooit van de lol van surfen totdat je de eerste golf "bevaart".Wat een kick, we zijn natuurlijk nu gelijk verslaafd en hebben al enige uurtjes in de zee doorgebracht. Lekker relaxed op het strand liggen af en toe een golf pakken en je eigelijk nergens druk om maken.

Momenteel verblijven we bij een enorm gastvrije jongen die z'n huis beschikbaar stelt aan backpackers. Erg grappig, de jongen noemt mij Martin en weet verder niets van ons. Maar toch laat hij ons toch gewoon in z'n huis van waar de voordeur letterlijk altijd open staat. Hij vindt het zelfs zo leuk om backpackers onder te brengen dat hij zelf in zijn schuur slaapt zodat er meer ruimte in het huis is voor andere gasten. Wat een vertrouwen he?! Geen kwade en slechte bedoelingen, hij heeft gewoon vertrouwen in de medemens en hij krijgt er een hoop eerlijke gezelligheid voor terug. Kunnen we in Nederland nog wel wat van leren!

Nu ik dit typ zijn we eigenlijk een beetje de spulletjes aan het inpakken en muziek aan het luisteren, morgen gaan we naar Melbourne. Een weekje de stad verkennen dus. We slapen dan bij een man die zijn missende tanden compenseert met Stones & Hendrix LP's. Voglende week maandag vertrekken we naar Tasmanie, een eiland vol ongerepte natuur. Daar gaan we eens lekker survialen ala Bear Grylls.

Zoals ik al aangaf is het moelijk om de beschrijven wat er allemaal gebeurt hier. En het maakt eigelijk ook niet uit. We genieten van iedere minuut dat we hier zijn, en ik ben zeer dankbaar dat ik het alllemaal mag meemaken. Het leven is veel te intressant om het zo voorbij te laten gaan.

Nou mensen tot het volgende blog! Ik weet zelf ook niet wanneer en van welk punt die dan getyped gaat worden, maar dat voelt dan ook weer erg goed.

Groet,
Maarten Blogland

• 27 Februari 2011 - 12:21

Sascha:

Wat een leuk stukje! Maart ik wist niet dat je het in je had om zo leuk te schrijven!

Als je gaat survivallen kan je mooi dat blauwe shirt aan....!

Kus

• 27 Februari 2011 - 12:26

Karin:

Hallo alledrie,

dat klinkt goed!! Heel blij dat jullie het zo goed gaat. Om jaloers op te worden.
    Geniet ervan, dan genieten wij mee; we kunnen wel wat zonnige verhalen gebruiken in dit koude kikkerlandje.
    Alleen nog even dit: komen er nog foto's??
    Liefs uit IJmuiden,
    Karin en Albert

• 27 Februari 2011 - 12:38

Ome Fred:

Hallo Maarten,

Fijn dat je goed aangekomen bent en dat je al zo snel geniet van hetgeen er allemaal om je heen gebeurt, wat een indrukken allemaal en ja was het maar zo in Nederland.

Geniet ervan en doe de groeten aan de overige Musketiers !

Take care

• 27 Februari 2011 - 12:40

Tamara:

Wow, lekker zeg! Geniet ervan Maarten, samen met de dames. En veel plezier op Tasmanie!

xx

• 27 Februari 2011 - 21:44

Sonja:

Hallo Maarten,
    Leuk dat je ons toch op de hoogte gaat houden van wat je allemaal meemaakt. Zo te lezen ben je erg enthousiast en we zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Liefs vanuit Driehuis

• 28 Februari 2011 - 08:45

Joke:

Jij hebt je snel aangepast aan de de snelheid van de dames.
    Geen tijd om een jetleg te hebben, begrijp ik. Geniet maar lekker van al dat moois. Groeten uit een druilerig Driehuis.
    Joke

• 28 Februari 2011 - 16:03

Opa En Oma:

Hallo Maarten, Caroline en Samantha

Wat een leuk stukje Maarten, we kijken nu al uit naar het volgende avontuur.
    We vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet ervan en grote groet O&O uit IJmuiden

• 02 Maart 2011 - 22:51

Anneke T.:

lieve mensen, wat een leven! geniet er maar van.Tasmanie lijkt me geweldig. Liefs en groeten vanuit een koud Amsterdam en benieuwd naar het volgende verslag.

• 05 Maart 2011 - 12:18

Je Oom Dik:

Hallo Maarten,
    Even iets heel anders: na twee repetities blijkt de Dickenbacker een groot succes, van de medebandleden mag ik alleen nog maar op deze spelen. Hij maakt volgende week z'n debuut op het Boekenbal!
    Hartelijke groet en nog een hele fijne tijd Down Under,
    Dik

• 07 Maart 2011 - 07:43

Henk:

Erg leuk stuk! Wat een goed begin, klinkt allemaal harstikke leuk.

Geniet er alle 3 van!

• 13 Maart 2011 - 20:59

Hans En Ineke Verslo:

Beste musketiers. Met belangstelling jullie belevenissen gelezen Fijn voor jullie dit te mogen meemaken.Veel plezier in Melbourne we zullen het verslag wel weer lezen.Groeten vanuit ons kille kikkerlandje.Hans en Ineke Versloot

• 16 Maart 2011 - 18:32

Jordi:

Hej maart!

Je bent al aan je memoires begonnen zie ik :D. als het goed is ben je nu in de rimboe, kun je meteen al je overlevings skills testen die je al die jaren hebt opgedaan van discoverychannel, zolang je geen rauwe vis eet is er niks aan de hand.

geniet ervan daar en houd ons op de hoogte!

grtz
    jordi